• جمعه، 17 ارديبهشت 1400

آموزش عکاسی از اکسسوری

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

آموزش عکاسی از محصول اکسسوری

 

 

اگر شما در اینستاگرام یه جستجو کنید، تمام تصاویر مربوط به محصولات مختلف، حول سه تا مدل می چرخه؛

 

1-محصولی که تو دست یکی هست.

 

2 -هر محصول با عضو مخصوص به خودش نشون داده شده. مثلا گردنبند روی گردن و یا انگشتر در انگشت و...

 

3 -محصول، روی اشیاء بی جان عکاسی شده.

 

 

 

 

 

قطعا مدل اول جذابیتی نداره. میریم سراغ دو مورد بعدی؛

 

خب هممون این رو میدونیم که اساس برنامه اینستاگرام روی عکس هست. لذا عکس خوب خیلی مهمه!

 

مثلا در تصویر   یک نفر یه پارچه رو در دست گرفته و بعد انگشتر رو با دست نگه داشته. درسته که مورد اول هست، اما با یه پارچه به راحتی سطح عکس رو بالا برده.

 

 

 

 

 

برای عکاسی از طلا، جواهر و بدلیجات، علاوه بر پس زمینه ( به فرض اینکه شما یکی از سبک های ذکر شده درموارد بالا رو انتخاب کردید)،

 

اولین اقدام، دیدن نمونه های اون مدل در سطح وسیع هست. به عبارت دیگه، تا میتونید عکس های مشابه سبک خودتون رو ببینید.

 

بعد از دیدن عکس ها، نمونه ها رو با نگاه خودتون و وسایلی که میتونید باهاش عکاسی کنید، ترکیب کنید. چون قراره با داشته هاتون کار رو شروع کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

برعکس محصولات دیگه، که موقع گرفتن عکس، نباید دوربین رو خیلی نزدیک سوژه برد، در این مورد، اتفاقا باید دوربین رو نزدیک سوژه ببرید.

 

چون این سبک کارها، ریزه کاری زیاد داره، که برای مشتری مهمه مثل این دوتا انگشتر؛ ریزه کاری در طلا، جواهرات و بدلیجات، اساس کاره؛ پس دقت کنید که از فاصله دور ازشون عکاسی نکنید.

 

 

 

وقتی میگم فاصله دور، یعنی چنین فاصله ای

 

 

 

 

به این دلیل که مشتری نمیتونه طرح روی کار رو ببینه. پس قطعا اون محصول فروش نمیره.

 

 

 

  نکته:

 

زاویه عکاسی بستگی به طرح محصول داره؛ یعنی اگر محصول شما طرحش ساده هست، دستتون بازه که از همه زاویه هایی که قبلا آموزش دادم، ازش عکس بگیرید.

 

 

 

 

اما گاهی ممکنه طرح شما سِت باشه، یعنی چند تیکه باشه؛ اینجور وقت ها بهتره که شما با یه ترکیب ساده اون محصول رو جذاب تر نشون بدید.

 

دقت کنید که بعضی کارها ایستاییشون خوبه (زاویه عکاسی روبه رو بهترین گزینه هست ) 

 

 

 

 

بعضی کارها هم ایستایی ندارن و بهتره که پهن بشن تا دیده بشن.

 (زاویه عکاسی نود درجه از بالا، 45 درجه یا 10-20 درجه)

باید ببینید محصول شما کدوم یکی از این دو مورد هست.

 

 

 

 

 

نکته بعدی بحث نور در عکاسی از این محصولات هست.

دقت کنید که موقع عکاسی از این محصولات، نور رو منعکس نکنن.

برای این کار، قبلا پیشنهاد دادم که میشه از رفلکتور مشکی استفاده کرد.

یا در مکانی از محصولات عکاسی کنید که روشنایی بالایی دارند، یعنی فقط روشن هستن، نور مستقیم ندارن.

 

 

 

 

 

یه نکته مهم و کاربردی برای کسانی که پرسیده بودن چطور انگشتر رو مثل این عکس ایستاده نگه داریم؟

 

گاهی موقع عکاسی از انگشتر، ممکنه نیاز به ایستاده نگه داشتنش باشه. 

اینجور وقت ها فقط کافیه که کمی موم پایین سوژه بزنید. این نکته واقعا یه راهکار طلایی محسوب میشه. حتی بزرگترین کمپانی ها هم از این روش استفاده می کنن.

 

 

 

 

 

 

برای تصویربرداری از جسم ایستاده، نیاز به نقطه کوچکی از موم داریم که در عکس دیده نشه. پس بهتره از حداقل مقدار ممکن استفاده کنیم.

 

چرا موم؟

 

1-استحکام و قدرت نگهداری بالا

 

2- خشک نشدن و عدم چسبیدن به محصول

 

3- امکان استفاده مکرر

 

 

 

 

 

 

روی این سبک  خیلی تمرین نکردم. به این دلیل که خیلی از کسانی که محصول تولید می کنن، این نکته رو میدونن که اون لحظه پیدا کردن کسی که بخواد مدل بشه، سخت و زمان بر هست.

 

و اینکه وقتی شما در عکاسی محصولاتتون به مدلی وابسته نباشید که نیاز به هماهنگی و این بحث ها داشته باشه. خیلی تو زمان صرفه جویی میشه.

 

 

 

 

 

 

 

این رو میدونید که میتونید با یاد گرفتن این نکات،

خودتون تو یه محصول متخصص بشید و بعدش  عکاس تبلیغاتی اون محصول باشید؟

 

 

و در آخر اینکه؛ تلاش کنید تا از هر چیزی که یاد می گیرید برای بهتر شدن زندگیتون استفاده کنید.

 

چون کسی که  برای بهتر شدن زندگیش تلاش میکنه، قطعا آماده بهتر کردن دنیای اطرافش هم هست.

 

 

 

                                                                                             AKASBANOO.ir@

 

 

      

 

                                                                                       

 

 

 


دانلود فایل مقاله

پرمخاطب